Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Vägen mot ett hälsosammare liv..

Av T - 14 februari 2011 09:56

Nu är det såhär att det fungerar inte bara sitta still och må dåligt över sig själv, utan jag måste verkligen ta tag  i det så att jag en dag kan bli att må bättre -både fysiskt och psykiskt.


Har under en veckas tid fört matdagbok för att verkligen få det nerskrivet vad det är som jag gör fel och egentligen så har jag väl vetat det hela tiden men det blev så konkret när jag skrev ner det.


Jag har en väldigt lång väg att gå ca 45 kg måste bort men det vill jag inte tänka på nu utan jag ska försöka sätta upp delmål och låta det ta den tid det tar och inte ha för höga krav på mig själv för då raserar allt.


Bara för att jag har bestämt mig för detta så kommer inte min blogg att bli någon bantningsblogg som bara handlar om den mat jag äter men det kommer säkert komma något inlägg ibland gällande detta och då kommer inte fokusen att ligga på just maträtter och kalorier utan hur jag mår under denna resa.

Jag tror att det kan vara rätt tid i livet att göra detta nu speciellt när jag kan ventliera mina känslor och kanske peppas pågrund av det.


/T



 
 
Christy

Christy

15 februari 2011 18:03

Helt rätt - delmål är perfekt. Sätt aldrig för stora mål och stirra dig aldrig blind på vågen!

Att skriva ner vad du äter är perfekt. Då ser du allt konkret. Om du har möjlighet så kan du eventuellt kika hur mycket kalorier du tar in och gör av med. En sida: http://www.tappa.se/ är otroligt bra om du vill gå ner i vikt. Kika in där! Kram

http://christys.bloggplatsen.se

T

15 februari 2011 19:00

Tack så jätte mycket för att du tittar in och skriver några rader.
Det blir en peppning på vägen! =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards