Alla inlägg under november 2009

Av T - 5 november 2009 16:02

Vita flingor faller från himlen.

Det känns mysigt.

Men frågan återstår, får vi en vit jul i år?




/T


Av T - 4 november 2009 22:18

Ibland kommer ångesten krypande , det är som när det plötsligt börjar svartna på himlen och man känner trycket. Ångesten över att de personer som man älskar ska försvinna. När den känslan väl lyckats ta sig in innanför huden så är den fruktansvärt svår att bli av med. Jag får nästan panik, oron att jag ensam ska stå kvar här eller att någon som betyder allt för mig försvinner.


Tanken att förlora de som jag älskar mest i världen gör att jag får svårt att andas. Nu är det inte så att jag går och tänker på detta hela dagarna för då skulle jag inte klara av att leva ett normalt liv men ibland kan denna känsla komma över mig och då är det försent att slå bort den för när jag väl börjar känna den så har den lyckats tagit sig in innanför.




/T

Av T - 4 november 2009 14:44

Usch vilket tråkigt väder det är idag. Det är alldelese mörkt och grått. Man blir ju så fruktansvärt seg när det är sådant väder.


Förmiddagen har rullat på här och vi har haft lite lunch besök. Just nu väntar vi på ett eftermiddags besök annars så blir det nog inte så mycket mer idag. Eftersom vädret ser ut som det gör så tror jag inte att det blir så mycket utsvängningar. Det är det som är så tråkingt med hösten, denna mörka tid. Usch då!

Visst kan det vara mysigt när man får tända lite värmeljus men kroppen behöver dagsjlus också.


Nu har jag annat för mig!


/T

Av T - 3 november 2009 22:53

.... med att baka. Det är så otroligt roligt. Hur kommer sig då detta?

Jo mina syskon har varit på besök och min syster tycker om att baka så vi bakade några gånger under veckan och jag upptäckte hur roligt jag tyckte det var. Förr när jag var yngre så tyckte jag också om att baka men jag tappade det lite på senare dagar men nu har bakgnistan kommit tillbaka igen och det är bara bra så jag hoppas att det håller i sig för i framtiden kan det ju bli ett och annat barnkalas och då är det godare med hembakat än köpt.

Nu på kvällskvisten har jag slängt ihop blåbärs muffins och dom blev jätte bra.


På senaste tiden har det varit lite tomt på bloggfronten och anledningen till det är väl egnetligen att lusten har inte funnits där och jag tycker inte att jag haft något att blogga om. Det låter som att jag har ett jätte tråkigt liv men det har jag inte. Mitt liv är helt underbart och jag njuter varje dag av att få vara med min familj och jag trivs superbra med mitt jobb, det är bara det att vissa saker har jag bestämt mig för att inte dela med mig om här på bloggen.


Jag hoppas iaf att mitt bloggintresse ska komma tillbaka igen för det kan vara ganska trevligt att blogga lite då och då. Fast jag har egentligen inte så stor koll om det verkligen är någon som läser min blogg.


Slut "pladdrat" för ikväll.

God natt.



/T

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards