Alla inlägg under maj 2011

Av T - 6 maj 2011 14:34

Jag har kommit på något som är helt underbart för min själ, något som får mig att känna mig lugn i kroppen och bara njuta - sandlådeterapi kallar jag det.


Att sitta på kanten av en helt vanlig sandlåda med en spade i handen och gräva en liten grop för att sen fylla igen den för att sedan gräva gropen igen samtidigt som mitt barn bygger sandkakor, kör lastbil och fyller/tömmer en hink med sand.

Jag andas in den friska luften och känner hur lugnet sprider sig igenom hela kroppen, jag känner att jag lever och jag suger in varenda sekund av det.


Sandlådeterapi kanske något för dig? Det är iallafall något för mig.


/T


Av T - 4 maj 2011 11:21

"Depression är en psykisk sjukdom......

Vid en depression lider den drabbade av en sänkning av det allmänna stämmningsläget. Ofta känns livet meningslöst och man ser ingen väg ut ur mörkret"


Wikipedia


Jag tog mig i kragen och kontaktade min vårdcentral där jag fick träffa en underbar läkare. Proverna var bra men han konstaterade att jag är deprimerad.

Wikipedias beskrivning stämmer ganska bra in på mig men jag känner inte detta konstant men alldeles för ofta för att egentligen kunna leva såhär.


Läkaren frågade hur jag ställde mig in för medicinering och eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av det så hade jag egentligen ingen åsikt om det heller, han tyckte däremot att vi skulle vänta med det och börja med samtal och se vart det leder.


Nu är det såhär att jag har väldigt svårt i perioder att ta tag i saker och att ringa samtal kan kännas jobbigt så jag har inte tagit mig för att ringa denna psykolog ännu vilket jag egentligen skulle gjort för längesen. Jag kanske är rädd egentligen - rädd för att det ska bli så fel som det blev dom gångerna när jag var ung och kontaktade en psykolog.


Jag får försöka ta tag i det så fort som möjligt så att jag kan få den hjälp jag behöver, men sålänge så klistrar jag på ett leende för att klara vardagen.


/T

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards