Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Har man fler vänner som snygg?

Av T - 20 april 2012 14:40

Tanken i rubriken har slagit mig många gånger genom åren och nu är jag där igen, har man fler vänner om man har ett bra utseende? Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att det är så iallafall i kvinnornas värld. Om man tittar på ett gäng tjejer som är någonstans tillsammans, var som helst så är det väldigt sällan någon i sällskapet är mindre vacker.


Jag tillhör nog den kategorin mindre vacker då jag inte är lång, smal, lagom perfekta bröst, det vackarste håret osv osv. Jag har nog alltid känt mig lite udda till mitt utseende än de runtomkring mig och jag har nog alltid varit steget bakom mina vänner när man träffat nya människor, för automatiskt har den man träffat dragits mer till den som ser bättre ut. Vad beror det på? Är man en bättre människa om man har ett bättre utseende? 


Det var en person som sa till mig en gång att det är bara fula människor som säger att det är insidan som är det viktigaste.  Jag har alltid varit en person som sagt och säger att det är insidan som är det viktigaste och det kanske betyder att jag är ful om nu denne personen hade rätt.


Det kanske är så att vi "fula" människor blivit bortglömda eller ikke sedda av personer med bra utseenden så därför ser vi bakom utseendet och letar efter vad som finns på insidan?


Idag är jag äldre och jag mår bra, trots att jag känner mig ensam ibland och jag tror inte(eller hoppas iallafall) att de i min ålder tänker på utseendet när man träffar nya människor. 


Dags för matmaskinen att ge lite mat ;) jag kommer att fortsätta detta inlägget senare.


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards