Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Vart tar tiden vägen?

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentligen inte gjort så mycket mer än just det vardagliga ändå har det bara försvunnit dessa dagar.


När man sätter sig ner och ser på det såhär så kommer ångesten krypandes. Tiden går alldeles för fort och jag har ju hört många av de äldre säga att ju äldre man blir ju fortare går det och jag kan inget annat än att hålla med! Det känns som att jag inte riktigt fattat att julen faktiskt har varit.


Jag önskar att jag kunde säga till alla yngre förmågor därute att verkligen njuta av tiden de lever i nu och inte längta för mycket till äldre åldrar, men jag vet ju själv hur det var. Oavsett vad äldre runtomkring sa så gick man och längtade efter att få bli 18 år och myndig, man ville flytta hemmifrån och det skulle bli så mycket bättre när man slutat skolan utan läxor osv osv men det som hände när man uppnått allt det där är att tiden springer ifrån en och den räcker inte till för det man vill.


Nu låter det kanske som att jag sitter är och är last gammal och så är inte fallet då jag blir 28 i år men sanningen är den att det är såhär det känns. Tiden springer ifrån mig och jag känner att jag inte hinner med och TYVÄRR så finns det ingen stopp knapp. Detta är livet!


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Av T - 16 januari 2013 11:02

Hur gör man för att verkligen uppskatta livet och verkligen ta vara på det? Många av oss går säkert i en rutinmässig vardag och allt rullar på som vanligt. Plötsligt händer det något som får oss att tänka till t ex den värsta masskrocken i Sverige so...

Ovido - Quiz & Flashcards