Alla inlägg under oktober 2009

Av T - 28 oktober 2009 21:34

TYVÄRR!!

Av T - 19 oktober 2009 22:13

Jaha då var det säsongspremiär för grannfejden igen. Många gånger så tycker jag att bråken ligger på sandlåde nivå eller ja jag tror nog inte att jag har sett något program där bråken inte har börjat med sandlåde nivå.


Jag har haft problem med en granne en gång som klev in i min lägenhet när jag hade en liten födelsedags fest. Det var ingen stor fest och klockan var runt 23 tiden och vi var påväg ut på krogen, men hon dundrade in där och började gnälla på musiken, att det spelades på dagarna och ifrågasatte vad min sambo gjorde på dagarna eftersom hon såg mig i fönstret när jag gick till jobbet men hon såg honom aldrig gå iväg och då tänkte jag kärringjävlen (rent ut sagt) vad gör du på dagarna om du bara sitter och kollar på vilka som går in och ut ur porten? Snäll som jag är sa jag ingenting utan beklagade att vi spelade musik så högt och förklarade att vi var påväg att gå.


Kort där efter flyttade vi därifrån för kan man inte ha en fest i halvåret utan att grannen ska öppna dörren och kliva in med taggarna utåt så kändes det som att vi hade hamnat fel.


Förutom den incedenten så har det inte varit några direkta problem, det har väl varit lite skrikiga grannar, rökigt i trappen men jag tycker inte att problemen har varit så stora att det varit något att bråka om men om någon av dessa paren som är med i grannfejden skulle bo där jag har bott så kan jag lova att det hade nog varit grannfejden program om och om igen medtanke på hur känsliga dessa personer verkar vara.


Eller ja dom kanske tillslut tröttnar på allt som händer i trägården brevid speciellet om dey drabbar en själv men man kan väl försöka sköta det på ett vuxet sätt och inte på sandlådenivå?


/T

Av T - 19 oktober 2009 21:49

Det skulle vara kul om du ville slänga in något recept då och då! Om du har lust!

Har du själv någon blogg man kan besöka?



/T

Av T - 19 oktober 2009 21:34

Va kul att ni lämnade era tips. Jag har redan hunnit iväg till affären och handlat för veckan men jag lovar att jag kommer att testa dessa recept framöver. Båda recepten var helt nya och det ska bli spännade att prova något nytt.


Ska fortsätta titta på grannfejden. Återkommer!


/T

Av T - 19 oktober 2009 11:42

Åh vad det är tråkigt när det är måndag.. Det betyder ytterligare en veckohandling och ytterligare en matvecka att planera. Det är ju bara det att det är sååå tråkigt att pyssla med det. Jag har ingen fantasi kvar känns det som när det gäller maträtter. Det ska vara billigt, snabbt och inte allt för knepiga ingredienser.

Nån som har något förslag?


Om det är sju besökare på min blogg idag så om alla som läser lämnar ett matförslag så har jag ju en lista för hela veckan. Visst är det smart tänkt av mig? För att det ska fungera så måste ju alla som läser detta inlägg lämna ett matförslag. Skulle ni kunna göra det?


Tackar på förhand!


/T

Av T - 16 oktober 2009 14:59

Tänk egentligen hur många olika människor man träffar i livet som påverkar eller berör en på ett eller annat sätt.

Man möter på människor som man kanske inte ens pratar med, man kanske bara byter en blick eller inte ens det men ändå kanske just den personen gjort en förändring i ditt liv.


Det finns människor jag mött på i mitt liv under åren som än idag kan få mig att le eller även skratta hysteriskt. Inte åt personen i fråga utan mest åt hur situationen såg ut då. Jag kan ta ett exempel på en situation som idag får mig att skratta. Egentligen är det kanske inte så jätte kul men så här ca 10 år senare så låter det ganska roligt, tycker jag iaf.


Det var ett sportlov på den tiden man gick i skolan, jag och en nära vän till mig skulle göra en 60 mils resa genom Sverige med tåg. På denna resa tror jag att det var tre byten och vi valde att åka en annan väg än den över Stockholm eftersom vi var lite rädda för att springa bort oss i storstaden och om jag inte minns fel så var det billigare att åka den andra vägen. På ett av tågen kom det en konduktör som hördes ganska lång väg innan han kom till oss "Nypåstigna?". Väl framme vid oss så studerade han biljetterna länge och väl och sedan tittade han bestämt på oss och sa på lite krasslig svenska: "Varför ska ni byta tåg där? Det här går ju till Stocklom och när ni byter kommer ni ju ändå att hamna på ett tåg från Stockholm." Ni kan lika bra byta i Stockholm" Vi försökte förklara för honom varför vi hade bokat biljetterna på detta sättet men han lyssnade inte rikigt utan klippte biljetterna och sa: "Ni kan sitta kvar och byta tåg i Stockholm stället" Efter det så fortsatte han sin promenad i gången "Nypåstigna?"


För oss var detta jätte roligt och nu i efterhand tycker jag också att det är ganska komiskt för hur skulle vi kunna sitta kvar och byta i Stockholm när vi inte hade biljetter från Stockholm? Vad skulle konduktören på nästa tåg säga?

Jag vet inte riktigt hur denna konduktör har påverkat mig i mitt liv men han har iaf på något sätt berört mig och jag minns honom tio år senare.


/T

Av T - 13 oktober 2009 23:08

Jag borde ha gått och lagt mig för längesen eftersom jag antagligen kommer att kliva upp i 6 tiden imorgonbitti, men jag har så svårt att lägga mig i tid på kvällarna. Jag är helt klart en kvälls- och nattmänniska men det fungerar ju inte riktigt har jag märkt när man måste kliva upp på morgonen. Fast ska jag vara riktigt ärlig så känner jag mig alltid lika trött på morgonen även om jag lagt mig och somnat i tid occh därför drar jag slutsatsen att jag är absolut ingen morgonmänninska och jag tror inte att jag kommer att bli heller eller det kanske man blir som pensionär?


/T

Av T - 13 oktober 2009 23:06

Nu behöver du inte vara lika förvirrad längre och du behöver inte fundera var den länken går för nu är den bortplockad. Jag vet inte varför den har blivit kvar, jag har helt enkelt glömt att ta bort den, men det är lite roligt att du tänkt så när du besökt min blogg. Då har du iaf fått småle åt något på min blogg. Hihihi..



/T

Ovido - Quiz & Flashcards