Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Tröttsamt..

Av T - 16 februari 2012 20:35

Jag blir så otroligt trött på människor som hela tiden har undanflykter och ursäkter för saker och ting för att sedan lägga över det på att det är någon annans fel att saker och ting blir som det blir.

Jag har ett ypperligt exempel på just en sådan sak.


Det finns en släkting till mitt barn som bor på en annan ort, ganska många mil ifrån där vi bor, men eftersom denna släkting ibland är på besök hos andra släktingar kan man kanske någon gång hoppas på att denna släkting även vill träffa vårt barn, men nej det finns alltid massa andra saker att göra och det har jag ingenting emot hur man prioriterar men då ska man heller sen inte smutskasta andra för att man inte rubbat hela sin vardag pga att denna släkting är på besök.


Av olika andledingar som jag inte behöver ta upp just nu så har vi valt att inte åka hem till den släkting där denna släkting är just för vårt barns bästa. Sedan har vi inte heller någon bil och jag är höggravid med en sjujävla foglossning så det är inte bara för mig att sätta mig på bussen just nu, då denna släkting också bor någon mil bort, men sådant kan man inte ha förståelse för. Är inte det märkligt? 


Jag kan förstå om denna släkting inte vill flänga fram och tillbaka för att träffa allt och alla under en kort period men jag kräver inte det heller att man måste komma till oss, däremot kan jag bli jävligt ledsen när jag känner mig utpekad via en blogg då man inte ens ringt och och talat om att man är på plats och hört sig för hur vår vecka ser ut för att kanske tillsammans komma på en lösning. Nej det har man alltså inte gjort men det är lätt att kasta skit när veckan väl är slut.


Jag blir sårad för att jag tycker att man kanske kan försöka se till vad det är som ligger bakom att vi inte har åkt dit t ex. Jag kan ju för fan knappt gå pga min foglossning! Jag gråter i princip varje dag pga smärta och jag kämpar med att hålla humöret på topp pga min familj och jag är så otroligt trött just nu och har den senaste veckan velat sova ovanligt mycket men sådant kan man inte ha någon förståelse för! Nej kasta skit på mig bara. 

Ursäkta, jag kanske är lite väl känslig så jag har kanske tagit åt mig mer än vad jag ska?


/T

 
 
Kärlek och Styrka

Kärlek och Styrka

3 april 2012 14:11

Usch visst är det tråkigt med sånt folk :( har själv råkat ut för ett par i mitt liv. Inte inom samma saker som du beskriver men jag förstår :( kram på dig

http://minkarlekochstyrka.blogg.se

T

5 april 2012 14:07

Ja det är otroligt tråkigt och det värsta är att man kan inte göra så mycket åt det. Tyvärr måste man försöka acceptera deras sätt att vara och försöka att inte reta sig på dessa olika situationer.
Skönt att någon förstår!
Kram på dig med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards