Alla inlägg under september 2009

Av T - 30 september 2009 23:06

Nu är klockan efter 23 och vi är inne på sista timmen av den här dagen och den här månaden år 2009. När man ser dagen på det sättet så får man nästan en lite läskig känsla.

30 september 2009 kommer aldrig att återkomma, har jag utnyttjat dagen till fullo? Idag har jag gjort det jag verkligen ha velat gjort idag och jag tror att dom flesta dagarna är så om jag ska vara ärlig. Vissa dagar vill man inte göra något särskilt utan bara vara hemma och kanske mysa i pyjamas eller myskläder hela dagen och då gör man ju det valet och då är det något man vill och då anser jag att man har utnyttjat dagen till fullo.

Alltså gör man dagen till vad man vill ha den till så kan man man känna säg nöjd.


Nog svamlat om det. Jag "sa" i tidigare inlägg att jag ska skriva om något av mina vinter bravader och det kommer men just nu så börjar jag känna mig trött så det är dags för sängen. Ikväll blev det lite senare än va det blev igår men idag har jag tittat på Fråga Olle dokumentären och jag säger att det är tur att vi alla är olika. =)


Go natt på er! Hoppas att ni får sova gott eller att ni har en bra vaken natt!


/T

Av T - 30 september 2009 20:03

Dagen har rullat på för fullt här hemma idag, vilket den iof gör varje dag. Det har varit promenad, matlagning, mysstunder, lekstunder, tvättning, diskning och allt det där vardagliga.


Jag måste säga att nu börjar det bli kallt. Imorse när jag klev upp runt 07.00 snåret så var det bara 2,4 grader ute.. Brr kallt. Under dagen har temperaturen legat runt ca tio grader och det är ju jätte kallt, men som jag säkert nämnt innan så är tio grader på våren så mycket varmare än tio grader på hösten.


Jag vet egentligen inte vad jag ska tycka om det här vädret eller den här årstiden. Det är skönt så länge solen skiner då kan det vara uppfriskande med lite höstkyla och det är mysigt på kvällarna nu när man plockat fram alla värmeljusbehållare man äger men nu blir man också påminnd om att snart är vintern här.


Det ska bli jätte kul när vintern och snön kommer medtanke på att vår nya familjemedlem får uppleva snön för första gången eller när jag tänker efter så är det ju faktiskt för andra gången men jag tror inte att man som nyfödd lägger så mycket märke till det då. Hihi..


Det negativa med vintern är denna j*vla kyla och dessa j*vla billås som fryser fast. Nu har vi visserligen garage med motorvärmare i år så jag hoppas att jag slipper allt elände men som min vanliga tur så kommer väl garagelåset att frysa fast. Jag ska berätta om mina vinter bravader i mina bilar men jag gör det lite senare i ett nytt inlägg för annars blir detta så långt.


Nej dags att surfa runt lite innan det är tv dags.


/T

Av T - 30 september 2009 12:01

Jag känner att jag för tillfället inte har något mer att tillägga angående det andra inlägget. Det blev full rulle här på morgonen så jag har liksom tappat alla ord.


Men som sagt så är jag otroligt lycklig för att jag har ett jobb men samtidigt så vill jag att mina skattepengar går till bättre projekt än det här. Jag tror inte att många mår bra av att bara bli utslängda i saker som egentligen inte ger så mycket.


Nej jag ska nog sluta skriva om detta just nu för det känns som att jag bara rör till det men jag hoppas att det kommer att bli förändring.


/T

Av T - 30 september 2009 08:03

Jag hade så fruktansvärt svårt att somna igår, jag låg och retade mig på fas tre. Det kommer inte att ge något jobb och jag har läst olika bloggar där personer är inne i fas tre som inte heller tycker att det ger särskilt mycket att rensa rabatter.


Jag började tänka på andra möjligheter (dock kan jag inte styra det även om jag skulle vilja). Det här projektet är dyrare än att andra alternativ. Jag menar först får den arbetslösa ca 5000kr i månaden för att vara med i det här och sen får kommunen ca 5000 kr för att ta hand om den arbetslöse. Det är pengar som ska gå till arbetskläder och lite sådant men vad gör kommunen? Jo dom rotar fram gamla arbetskläder och stoppar pengarna någon annanstans.

Vad är det? Hela summan då på en arbetslös i månaden är ca 10 000 kr kanske lite med tillochmed om dessa summor redan är skattade. Skulle man inte kunna ordna en lärlingsplats eller en praktikplats där den arbetslösa får vara med och bestämma lite?


Måste gå fortsätter i ämnet senare....


/T

Av T - 28 september 2009 19:58

Har sett att man kan skapa en gästbok och för skoj skull så gjorde jag det.

Skriv gärna nån rad i den när ni kikar in. Det är ju alltid skoj att veta om det är någon som läser min blogg.



/T

Av T - 28 september 2009 08:33

Dagarna bara rullar på för fullt här hemma och när man väl har lite tid över så är man för trött för att sitta och knopa ner några ord här på bloggen.


Det har även varit mycket den senaste tiden med begravning och allt men nu börjar det återgå till det vardagliga igen.


Som sagt så har det blivit glesare mellan inläggen och det kommer säkert att vara så till och från.


Dagen ser ut att bli helt underbar med klarblå himmel och idag får vi lunchgäst och det sak bli superkul. Har därför inte tid att sitta här längre måste ju passa på att duscha medans nån annan sover. =)


Hoppas att ni också får en bra dag!


/T

Av T - 20 september 2009 21:26

Nu var det över.

Begravningen.

Därför min frånvaro.

Frånvaron kommer nog att pågå en stund till.

Vikten imorgon kommer inte se så bra ut.

Har inte alls skött mig den här veckan medtanke på allt!



/T

Av T - 14 september 2009 07:26

Jag har länge känt på mig att den här veckans vägning skulle gå mindre bra och som jag "sa" tidigare så har jag inte skött mig exemplariskt i helgen. Det resulterade i +0,2 kg. Det är inte en jätte stor ökning och som jag förstår så kan man pendla ibland. Det jag mest är besviken över det är att det inte gett resultat att jag rört på mig som aldrig förr. Jag får inte hänga upp mig på det här eller bli allt för dämpad utan jag får bita ihop och ta nya friska tag.


Måndag, ny vecka och det är underbart väder ute! Positivt tänkande, positivt tänkande, psoitivt tänkande....



/T

Ovido - Quiz & Flashcards