Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Jag blir knäpp!

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte!

Det är lättare mitt på dagen då barnen är vakna och jag har något att göra men så fort det blir en lugn stund så känner jag att tankarna trycker sig på.


Egentligen är det inga speciella tankar utan massa namn från mitt förflutna som bara figurerar i huvudet om och om igen. Klumpen blir större för varje namn som flyger förbi och det blir jobbigt att andas.


Jag känner mig sviken och ensam samtidigt som jag känner att jag har någon form av skyldighet att tacka dom som stod där på min sida i mitt förflutna. Det har gått en massa år och dessa personer kanske inte alls tänker på hur det var då idag då vi alla har gått vidare och blivit vuxna men som jag sa höromdagen dök detta bara plötsligt upp och det verkar inte vilja ge sig. Någonting är det ju som trycker och jag måste försöka göra något för att bli av med det, frågan är bara vad.


Det känns som att jag har massa saker i ryggsäcken som är ouppklarade. Ser jag tillbaka på allt nu så känns det som att jag bara stack, jag smet ifrån det som var jobbigt för mig. Kanske därför jag fortfarande inte trivs när jag väl kommer tillbaka till det jag en gång lämnade!?


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Av T - 16 januari 2013 11:02

Hur gör man för att verkligen uppskatta livet och verkligen ta vara på det? Många av oss går säkert i en rutinmässig vardag och allt rullar på som vanligt. Plötsligt händer det något som får oss att tänka till t ex den värsta masskrocken i Sverige so...

Skapa flashcards