Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Konsten att leva ihop..

Av T - 12 februari 2011 15:00

Vad är egentligen konsten att leva ihop? Hur får man det att hålla och vara levande livet ut? Finns det personer som verkligen är lika lyckliga som i början efter 30-40 eller kanske 50 år ihop, eller är det bara en vana och rädslan för att vara ensamma som håller ihop dom?


Det är så mycket som spelar in för att man egetligen ska kunna leva ihop för det är ingen dans på rosor alla gånger. Man ska ta hänsyn till varandra samtidigt som man  inte ska anpassa sig helt efter vad den andra vill och inte vill för då känner man sig ju inte hemma i sitt eget hem. Hur gör man då för att hitta en balans och få det att fungera?


Är det så att när två personer möts och flyttar ihop så är dessa personer antingen  passande pusselbitar eller två hörnbitar? Är bitarna formade från början eller formas dom med tiden?


Detta kan man egentligen spekulera i hur länge som helst, alltså konsten att leva ihop. Hur det än är så tror jag att man måste arbeta på förhållandet livet ut om man ska vara lika lycklig för den nykära perioden går ju en vacker dag över till en vardag.


Alla långvariga förhållanden har nog sina speciella knep och en egen liten gnista medans dom som inte klarat av det kanske inte hittat den egna lilla gnistan eller så var det pusselbitar från två olika pussel.


/T

 
 
Camilla

Camilla

13 februari 2011 12:48

Åh Tack så mycket för tipset! Vad gulligt av dig! =) Den ska jag testa! =)
Och vilken mysig blogg du har!

http://frokencarlsson.bloggplatsen.se

T

13 februari 2011 16:23

Gör det den är väldigt god =)
Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards