Alla inlägg den 10 mars 2011

Av T - 10 mars 2011 21:12

Jag sitter just nu och kollar på tv 4 som visar Kalla fakta som handlar om fettmaoperationer. Jag har ju så pass högt BMI att jag skulle säkert bli beviljad en sådan fettma operation, men när jag ser detta så skulle jag aldrig våga. Även om programmet bara hållt på i 14 minuter så är jag redan avskräckt av dessa operationer.


Det måste väl vara ganska dyrt med dessa operationer? Kan man inte heller satsa pengar på riktig proffesionell hjälp och kanske bidrag till att ha en personlig tränare eller något sådant. Jag tror att det är bättre att röra på sig och lära sig äta rätt.


Av egen erfarenhet så vet jag att det är fruktansvärt svårt att göra det på egen hand och så som min situation ser ut idag så finns det inga pengar att anlita en personlig tränare och jag vet att det är säkert 1 ½ års kö tid i den grupp som min kommuns vårdcentral ordnar. Där kanske man borde lägga pengarna istället på att annorda grupper genom vårdcentraler istället för operationer som kanske ger fruktansvärda komplikationer.


För som fet vet jag att det är inte lätt att bara gå den där promenaden och går man den där promenaden så "belönar" man sig själv för att man varit så "duktig" att man faktiskt gått en promenad. Många som lider av fettma tror jag också lider av en sjukdom - ätstörningar och det vet jag att man inte blir av med för att man börjar röra på sig!


/T

Av T - 10 mars 2011 16:14

Jag känner mig tom men samtidigt fylld av ilska och upprördhet.

Läste nyss att ersättning skall höjas till flyktingar i en viss kommun vilket gör mig så fruktansvärt förbannad. Jag har hur länge som helst JOBBAT ihop mina pengar.


Idag är vi en familj med 2 vuxna och ett barn.

Jag jobbar medans min sambo har blivit utslängd från arbetsförmedlingen och fas 3 för att han inte ville bli behandlad som en trasa. Detta ledde till att hans jobbgarantiersättning försvann och han blev tvungen att leva på mig och min lön som jag JOBBAR ihop.


Han får ingen hjälp någonstans ifrån eftersom alla anser att han är boven och dom tycker att han kan leva på mig och min lön (glöm inte att vi har ett barn också)


Det finns folk som är cancersjuka som blir utförsäkrade och inte får en krona på fickan trots bedömning av läkare, men kom hit som flykting och få en årslön i ersättning, okej det är inte så mycket om man är en fembarnsfamilj, men fortfarande så får jag JOBBA ihop min årslön.


Är det konstigt att det kan sticka i ögonen på folk som kämpar för varenda krona, ensamstående som försöker pussla ihop dagis tider med jobb, sjuka som blir att må ännu sämre pga att dom snart förlorar sin ersättning, pensionärer som kanske inte kunnat spara ihop sån hög pension men ändå jobbat i hela sitt liv?


/T som inte kan låta bli att bli upprörd!

Ps. Jag har inte råd att gå till tandläkaren, när får jag fri tandläkarvård?

När ska man börja hjälpa dom som redan lider?Ds

Ovido - Quiz & Flashcards