Alla inlägg den 9 mars 2011

Av T - 9 mars 2011 07:30

Något som gör mig så j*vla förbannad är att vi i Sverige inte längre kan ha åsikter utan att vi blir kallade rasister på en gång. 


Jag måste få tycka att det är sjukt att...

nationalsången inte sjungs längre på skolavslutningar,

det förbjuds griskött på våra förskolor fast våra svenska barn går där och får äta griskött, vill inte andra äta griskött så är det upp till dom men styr inte vad våra svenska barn ska äta,

jag inte får vara stolt över svenska flaggan utan att bli kallad rasist,

att man kommer till ett främmande land och försöker kräva särbehandling i lagar och regler,

papperslösa i Sverige ska ha rätt till gratis läkarvård OCH tandvård (en själv har f-n inte råd att gå till tandläkaren)

osv osv.


Jag måste ha rätt att ha åsikter gällande mitt egna land och regeringens beslut utan att bli kallad rasist. Det är tydligen helt okej att kalla nån "Svennehora" för det är inte rasistiskt men skulle någon säga exempel "turkhora" då är man plötsligt rasist! Åh det gör mig så förbannad hur vi styrs, vi styrs vad vi får och inte får säga. Folk vågar inte säga sina åsikter för då kallas man rasist och man misstolkas och man får taggarna mot sig. Vi ska bara se på och tacka och bocka .

Åh jag blir tokig!


/T

Ovido - Quiz & Flashcards