Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Tom.

Av T - 10 mars 2011 16:14

Jag känner mig tom men samtidigt fylld av ilska och upprördhet.

Läste nyss att ersättning skall höjas till flyktingar i en viss kommun vilket gör mig så fruktansvärt förbannad. Jag har hur länge som helst JOBBAT ihop mina pengar.


Idag är vi en familj med 2 vuxna och ett barn.

Jag jobbar medans min sambo har blivit utslängd från arbetsförmedlingen och fas 3 för att han inte ville bli behandlad som en trasa. Detta ledde till att hans jobbgarantiersättning försvann och han blev tvungen att leva på mig och min lön som jag JOBBAR ihop.


Han får ingen hjälp någonstans ifrån eftersom alla anser att han är boven och dom tycker att han kan leva på mig och min lön (glöm inte att vi har ett barn också)


Det finns folk som är cancersjuka som blir utförsäkrade och inte får en krona på fickan trots bedömning av läkare, men kom hit som flykting och få en årslön i ersättning, okej det är inte så mycket om man är en fembarnsfamilj, men fortfarande så får jag JOBBA ihop min årslön.


Är det konstigt att det kan sticka i ögonen på folk som kämpar för varenda krona, ensamstående som försöker pussla ihop dagis tider med jobb, sjuka som blir att må ännu sämre pga att dom snart förlorar sin ersättning, pensionärer som kanske inte kunnat spara ihop sån hög pension men ändå jobbat i hela sitt liv?


/T som inte kan låta bli att bli upprörd!

Ps. Jag har inte råd att gå till tandläkaren, när får jag fri tandläkarvård?

När ska man börja hjälpa dom som redan lider?Ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards