Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Är jag rasist bara för att jag har åsikter?

Av T - 9 mars 2011 07:30

Något som gör mig så j*vla förbannad är att vi i Sverige inte längre kan ha åsikter utan att vi blir kallade rasister på en gång. 


Jag måste få tycka att det är sjukt att...

nationalsången inte sjungs längre på skolavslutningar,

det förbjuds griskött på våra förskolor fast våra svenska barn går där och får äta griskött, vill inte andra äta griskött så är det upp till dom men styr inte vad våra svenska barn ska äta,

jag inte får vara stolt över svenska flaggan utan att bli kallad rasist,

att man kommer till ett främmande land och försöker kräva särbehandling i lagar och regler,

papperslösa i Sverige ska ha rätt till gratis läkarvård OCH tandvård (en själv har f-n inte råd att gå till tandläkaren)

osv osv.


Jag måste ha rätt att ha åsikter gällande mitt egna land och regeringens beslut utan att bli kallad rasist. Det är tydligen helt okej att kalla nån "Svennehora" för det är inte rasistiskt men skulle någon säga exempel "turkhora" då är man plötsligt rasist! Åh det gör mig så förbannad hur vi styrs, vi styrs vad vi får och inte får säga. Folk vågar inte säga sina åsikter för då kallas man rasist och man misstolkas och man får taggarna mot sig. Vi ska bara se på och tacka och bocka .

Åh jag blir tokig!


/T

 
 
Floorballs

Floorballs

9 mars 2011 12:07

Tja!
Faan vilka BRA åsikter du har=)
Kunde inte sagt det bättre själv...!!!
Keep up the good work!

Ha det kanon!
//F

http://www.cashtips.se

 
elinos

elinos

9 mars 2011 12:36

jag skrev om att jag inte gillade islam. jag gillar ingen religion över huvud taget. men bara för att jag nämnde islam så vart jag en rasistjävel. Så jävla trött på att man inte får uttrycka sig i dag om invandring eller något. Jag tog bort inlägget eftersom ja tyckte att folk missuppfattat allt fel. Så jag håller med dig till 100%!

http://elinos.bloggplatsen.se

T

9 mars 2011 12:45

Ja det är det som är så tråkigt att man inte får ha åsikter. Vi har väl yttrandefrihet i detta land? Vissa har ju åsikter om oss svenskar och hur vi lever i Sverige, men det får folk tycka men så fort vi tycker något då är vi rasister - lite snefördelat anser jag.

 
Anonym sate

Anonym sate

9 mars 2011 12:39

F-n vad skönt och se att det finns fler som är trött på den här jävla fegheten som finns. Allt för många är rädda att bli kallade rasister för att dom typ, tycker om sitt land. Vad hände med jämlikhet, araber och sånt pack får ju stå med sina flaggor vart fan dom vill och säga att det är så synd om dom och att dom borde få mer hjälp.. Vi svenskar då? Är det inte synd om oss som håller på att bli av med allt det svenska i landet.

http://kaosartat.bloggplatsen.se

 
m3lind4

m3lind4

9 mars 2011 13:24

Jag håller med, jag blir kallas rastist för jag har en åsikt, är det rätt? alla har väl sina åsikter eller hur.
Vissa folk har lätt att slänga ut ord..innan de hinner tänka..
stör mig på det som fan!!
skönt att det inte bara är jag som tycker så !!

http://www.m3lind4.bloggplatsen.se

T

9 mars 2011 13:28

Som sagt så ska vi ha yttrandefrihet i Sverige, men jag vet inte om den fungerar så bra - den friheten. för man ska inte bli stämplad för att man har en åsikt.

 
Baraa

Baraa

9 mars 2011 17:21

Du missuppfattar det ju. Man får ha åsikter sålänge de inte upprör andra.

http://person.bloggplatsen.se

T

9 mars 2011 18:34

Men det är ju också fel, för det är klart att det upprör folk som inte tycker som mig å jag kan ju inte låta bli att tycka saker för att det kan göra folk upprörda. Det finns många som upprör mig med sina åsikter men jag hindrar inte dom att tycka å tänka för det.

 
lena med c

lena med c

9 mars 2011 17:45

Jag har jobbat på flyktingsluss, och miljön där kunde göra vem som till halv-rasist, vilket också många blev. Det var inte bara flyktingarnas fel, vi hade ingen uppbackning av NÅGON. Det gick över, iaf för mig, när jobbet tog slut.
Så både då och senare när man, som du sa, råkar ha en åsikt som inte är då politiskt korrekt, blir man kallad rasist. Fast man inte är det. Och om jag ger en invandrare en smocka är jag rasist, om de ger mig en smocka så är det deras kultur! Kulturutbyte, helt enkelt!

http://lenac-son.bloggagratis.se

 
Regrets

Regrets

9 mars 2011 18:57

Är det sant att dom inte sjunger nationalsången längre?! När jag gick ur 6an (2006) så sjöng vi nationalsången. Den har ju sjungits hur länge som hellst här i sverige!! Spott och tvi!
Har du hört att dom funderar på att skriva vägskyltar på arabiska i botkyrka (?!)
Helt jävla sinnessjukt O.O
Kan vi inte få ha sverige SVENSKT eller? vad näst, ska vi börja bli påtvingade Burka??

Jag blir rädd, rädd för vad som håller på att hända med vårat en gång så vackra land..
Hoppas fanemig att sverigedemokraterna fattar förnuftiga beslut och att det går bra för dom!

http://regrets.bloggplatsen.se

 
linnéa

linnéa

9 mars 2011 19:04

Håller helt med vad du säger, tänkt på prcis samma saker och mer.

http://linneasjostrom.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

9 mars 2011 19:21

Jag har blivit kallad rasist bara för jag ville bevara skolavslutningen i kyrkan så som vi gjort i alla år.

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mattias

9 mars 2011 22:42

Vad är svenskt om 10 år? att barnen i invandrar täta områden ska vara i en Moske på skolavslutningen? man ser ju hur det tas bort mer och mer det svenska i från oss. Man har ju fått se en tydlig negativ förändring på Sverige sen 10 år tillbaka. Jag förstår inte att det finns svenskar som tycker att det är OK det som händer mer och mer. Svenskar måste öppna ögonen och sluta blunda när allt det svenska försvinner. Jag trivs då inte längre här, gör ni? jag är mer och mer rädd för att jag är Svensk JA ni hörde rätt "rädd för att vara svensk" Nästa val så kommer Sverige demokraterna att öka mer. Tack alla som tänker stå på sig och försöka att sätta stopp för det här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards