Alla inlägg den 5 januari 2011

Av T - 5 januari 2011 22:07

Idag känns det som att jag suckar väldigt tungt.

Egentligen vet jag inte varför och det är inget speciellt som hänt under dagen, jag har faktiskt haft en mysig dag, men det är något som känns tungt.

Kan inte riktigt sätta fingret på det.

*SUCK*



/T

Av T - 5 januari 2011 12:48

Är det så att det är typiskt svenskt att vara avundsjuk? Eller är det inte avundsjuka när grannarna tisslar och tasslar om vad man har för gardiner i fönstret eller för tv på väggen?


Jag har upplevt tävlande mellan olika grannar speciellt kring jul, då ska den ena vara snabbare upp med ljusslingor och stakar än den andra och den som hinner före har enligt den andra inte lika fint.


"Men guuud har han köpt en ny bil igen, den var då inte alls fin"

Han som köpte den gillade antagligen bilen eftersom han köpt den måste då folk klaga på den? Där tror jag att det är ren avundsjuka för att han bytt bil ytterligare en gång.


Jag tycker att det skulle vara så otroligt jobbigt att lägga ner så mycket tid och energi på att hela tiden se efter vad grannarna äger och gör. Uppriktigt sagt skulle jag bli så trött och slut. Ta vara på det du har och njut av det istället.


/T

Av T - 5 januari 2011 10:26

Jag har börjat blogg just för att kanske ventilera mina tankar och känslor, dela med mig av saker som kanske tynger mig utan att någon behöver veta vem jag är.


Jag fick den här tanken när jag tittade runt på lite olika bloggar och jag blir faktiskt rent av förvånad hur många det är som använder sig av bloggen för att smutskasta jobb, familj och vänner. Människor fläker inte bara ut sitt eget liv utan även andras. Jag kan också skriva om ganska känslosamma saker men det är ofta om mina egna känslor och reflektioner på saker, dessutom är jag anonym.


Finns tyvärr personer i min omgiving som också använder sin blogg för att smutskasta släkt och vänner och det sårar så otroligt mycket när en själv eller ens älskade runtomkring blir pikade på ett otroligt fult sätt via bloggen.


Så varför skapar man en blogg egentligen? För att vara dum och elak via internet, rentav mobba och höja sig själv till skyarna? För mig finns det inget intresse av att läsa sådant och jag vet varför jag började blogga.


/T

Ovido - Quiz & Flashcards