Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Varför bloggar man?

Av T - 5 januari 2011 10:26

Jag har börjat blogg just för att kanske ventilera mina tankar och känslor, dela med mig av saker som kanske tynger mig utan att någon behöver veta vem jag är.


Jag fick den här tanken när jag tittade runt på lite olika bloggar och jag blir faktiskt rent av förvånad hur många det är som använder sig av bloggen för att smutskasta jobb, familj och vänner. Människor fläker inte bara ut sitt eget liv utan även andras. Jag kan också skriva om ganska känslosamma saker men det är ofta om mina egna känslor och reflektioner på saker, dessutom är jag anonym.


Finns tyvärr personer i min omgiving som också använder sin blogg för att smutskasta släkt och vänner och det sårar så otroligt mycket när en själv eller ens älskade runtomkring blir pikade på ett otroligt fult sätt via bloggen.


Så varför skapar man en blogg egentligen? För att vara dum och elak via internet, rentav mobba och höja sig själv till skyarna? För mig finns det inget intresse av att läsa sådant och jag vet varför jag började blogga.


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards