Alla inlägg den 4 januari 2011

Av T - 4 januari 2011 00:15

"Fetma är ett medicinsk tillstånd av ett överflödigt kroppsfett som har ackumelerats till den grad att det har negativ inverkan på hälsan, lednade till en förkortad livslängd och/eller ökade hälsoproblem"

Wikipedia


Vad gör man åt fetma då? Ja man börjar röra på sig och äta rätt, men om man inte kan det då? Jag menar för oss som inte har någon karaktär? Kanske är det så att i mitt fall så handlar det inte om karaktär utan i mitt fall kanske det handlar om att jag har ätstörningar?


Hur behandlas en person som har ätstörningar i form av anorexi och bulimi? Talar man om för dessa personer att börja ät, eller finns det motsvarande ställen som viktklubb, viktväktarna osv? Sitter inte en ätstörning i hjärnan?


Jag börjar tycka att detta är väldigt jobbigt och jag mår mycket sämre över det än vad jag visar för min omgivning, men samtidigt så kan jag inte sluta trycka fel mat vid fel tidpunkter. Omgivningen tror att det ska vara så j*vla lätt och att jag bara sitter och tycker synd om mig själv men så j*vla enkelt är det inte.


Tänk dig om du snusat eller rökt i flera år, alltså haft ett beteende som du ska bryta, hur lätt är det? Jo det kanske är lätt om man väl bestämt sig och det är det för mig också i ca 4 veckor sen är det kört igen. Har jag inget som går att äta hemma så stoppar jag vad som helst i munnen även om jag kanske inte just är sugen på det, men jag har ett behov att stoppa i mig något.


Detta är ett sjukligt beteende och det blir jag inte av med medhjälp av olika bantingsmetoder. Så hur ska jag gå till väga? Kanske inte har så många år kvar om det fortsätter såhär?


/T

Ovido - Quiz & Flashcards