Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Människor med olika "ryggsäckar"

Av T - 5 mars 2011 13:02

Personen som sitter brevid dig i bussen kanske är den där kvinnan vars blogg du följer som varit med om en gruppvåldtänkt, eller mannen du möter på gatan kanske är just den man som skrivit om sin frus otrohet.


Alla människor du möter på gatan har olika innehåll i sina ryggsäckar. Den personen du möter kanske ser så där grå och tråkig ut av en andledning. Samma sak försöker jag tänka när jag möter olika människor med olika beteenden - hon kanske är sådär stöddig i tonen för att hon inte lärt sig något annat, kanske är han tillbakadragen och väldigt tystlåten för att han en gång blivit förnedrad eller "trampad på".


Tankarna dök upp efter ett samtal med en kollega idag på förmiddagen där min kollega blivit uppmanad att kanske säga mer vad h*n tycker och tänker i vissa sammanhang. Jag vet varför denna person är rädd för att säga saker och ting i vissa situationer - jo just pga innehållet i sin ryggsäck.


Jag tror att man kanske ska försöka tänka att så att personen kanske beter sig på ett visst sätt pga av något i det förflutna. Det behöver inte alltid vara fel på en själv.


Nä nu är rasten slut dags att gå tillbaka till jobbet och jobba klart denna helg.

/T 

 
 
M A T H I L D I S

M A T H I L D I S

5 mars 2011 13:16

VAR MED I VECKANS BLOGG!

Var med i veckans blogg och ha chansen att vinna en bloggsvar inbjudan, utser tre finalister men bara en av dom får bloggsvar, och de ska svenska folket rösta på!

Lycka till nu! Kram! :)

http://mathildis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards