Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Jag är människa...

Av T - 28 augusti 2011 21:11

...och jag har känslor. Just nu är dom känslorna väldigt sårade. Jag har hela tiden fått bevisa att jag lägger manken till när det gäller min sambos familj.


I början av vårt förhållande jobbade jag otroligt mycket, jag tog allt jag kunde få eftersom jag var timvikarie och visste aldrig från dag till dag om jag hade jobb och jag var tvungen att överleva. Detta gjorde att jag väldigt sällan var med på familjesamankomster, men det som sas var att jag fick lägga manken till. Vad skulle jag göra? Bo på gatan bara för att visa vem jag är - nej jag valde att överleva.


Under åren som gick så var det alltid min sambo och jag som blev åtsidosatta. Ett speciellt tillfälle ville jag sjunka genom jorden. Det var en släkting som fyllde år och under presentöppningen fick denna släkting en present från hela min sambos familj med deras respektive men vi hade inte blivit tillfrågade om vi ville vara med så när namnen lästes upp visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Det sårade mig!


Sen blev jag gravid och fick ett missfall då via min sambo fick jag veta att det var en närstående som tyckte det var bra att vi fick ett missfall. Även det sårade mig djupt in i själen då dom som varit med om ett missfall vet hur hemskt det kan kännas. Det sårade mig!


När jag sedan blir gravid igen valde vi att inte tala om det för alla utan dom fick veta under förlossnings dagen och då fick vi ett sms där en anhörig önskade oss all olycka. Det sårade mig!


Än idag efter snart 8 år tillsammans känner jag inte min sambos syskon och dom känner egentligen inte mig. Jag har heller aldrig sagt rakt ut att allt detta sårat mig, men nu när jag har ett barn som jag ser särbehandlas (som jag nämt i tidigare inlägg) kan jag inte vara tyst längre.


Detta har gjort att mycket från åren tillbaka, som jag egentligen lagt bakom mig, kommer tillbaka och jag kan inte bara stå och se på hur min son särbehandlas. Han är ett litet barn som behöver sina farföräldrar b la. Jag har därför skrivit ett personligt brev som jag tänker lämna över. Nu tänker jag inte vara tyst längre då jag ser att mitt barn lider.


Jag har valt att skriva ett brev för att inte riskera att bli upprörd och säga något jag egentligen inte menar och jag hoppas att budskapet någonstans går fram. Min son är värd sina farföräldrar!


/T jag är människa och jag har känslor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards