Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Lämna ut sina barn..

Av T - 14 december 2010 22:26

Vilka sidor jag än surfar runt på så finns det personer som lägger ut tonvis med bilder på sina barn. Varför?


Det är fritt att göra hur man vill men jag är bara nyfiken på varför? För mig är mitt barn det heligaste jag har och jag vill inte lägga ut massa bilder på honom på nätet där alla möljiga människor kan titta och spara bilder.


En sak som jag också tycker är oerhört viktigt det är att han är faktiskt fortfarande så liten att han inte kan bestämma själv om han vill finnas med på nätet världen över.

Skulle ni själva vilja ha alla era barndomsbilder tillgänliga för massa okända människor? Det skulle inte jag vilja.


Kommentera gärna om hur ni tycker och tänker oavsett om ni själva lägger upp bilder eller ej.


/T

 
 
Ingen bild

moa

15 december 2010 06:43

Hej hur gör man en mer parsonlig blogg tacksam för svar

T

15 december 2010 09:17

Menar du utseendemässigt?

 
Milla

Milla

15 december 2010 09:31

Jag kan absolut hålla med dig om det med bilderna. Men sen och andra sidan, mina barn är som du sa det bästa jag har och jag är stolt över dom och som stolt mamma vill man gärna visa upp dom :) Sen har jag många vänner och släktingar som bor en bra bit från mig, så för dom är det ett bra sätt att följa dom små eftersom vi inte får chansen att ses så ofta.
/MizzMilla

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

 
BitchigSnigel

BitchigSnigel

15 december 2010 10:25

Hej.
Jag förstår vad du menar och jag tycker att i liten skala och om man tänker över vad det är för bilder man lägger upp så är det okej. Vist barnen kan inte bestämma själva om det vill vara med på nätet eller inte men det är mycket som barnen inte får bestämma själv just för att de inte kan. Men sen tycker jag det är oerhört viktigt att tänka på vad för sorts bilder man lägger upp på sitt barn och också var man lägger upp dem och vilka som får tillgång till dem. På t.ex facebook kan man ju välja vilka som ska få se bilderna.
mvh Snigel

http://bitchigsnigel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kickan90.bloggplatsen.se

15 december 2010 11:38

Jag tycker att det är helt okej att lägga ut bilder på sitt barn. Jag har själv inga ännu men släktingarna har och eftersom vi bor en bit ifrån varandra så är det roligt att kunna följa uppväxten och hur stora de har blivit. Men man ska ju tänka på vad man lägger ut ändå.

 
sus

sus

15 december 2010 19:27

Finns dessvärre och tyvärr en aspekt till....Pedofiler...Därför tycker jag man ska tänka sig noga,mycket noga för, vilka bilder man väljer att publicera. HA en trevlig kväll.

http://dusisus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards