Alla inlägg den 9 december 2010

Av T - 9 december 2010 23:12

... är något fruktansvärt som tar över människans kropp totalt.


Tittade nyss på tv4 Faktas program: Uppdrag: Missbruk.

Det är ett program där människor med ett skadligt beroende får hjälp att komma ur sitt destruktiva missbruk genom konfrontation med experter och närstående.
Personerna får ett ultimatum av anhöriga och vänner där personen med missbruksproblem får välja att åka på behandling eller mista kontakten med dom nära och kära.


Detta program visar hur verkligheten ser ut för dessa personer som är djupt nere i sina missbruk.

Det ger verkligen en tydlig bild av hur narkotikan påverkar en människa. Hur den suger sig fast vid personen som egentligen är så väl medveten om att han/hon är påväg rätt in i döden men även om denne är så medveten om detta så har drogen ett stadigt fast grepp om kroppen och hans/hennes liv.


Av ganska personliga orsaker blir jag väldigt rörd och medtagen av detta program, men jag tror ändå att det kanske  sätter igång en viss tankeverksamhet hos andra som kanske inte har så personliga orsaker att bli berörd av.

Så därför rekomenderar jag detta program


Torsdagar i tv4 Fakta kl. 22.10 med repris Lördagar 16.55 i samma kanal.


/T

Av T - 9 december 2010 22:15

Det har gått ett år sen jag bloggade. Plötsligt idag så kände jag suget av det igen och satte mig ner för att se över mina gamla inlägg och även om det inte var många så var det kul att läsa dom.

Jag kommer inte att lova något såhär tidig - alltså att bloggandet blir av men jag ska göra ett tappert försök och se om jag har något att skriva om.

Återkommer senare, är ett program jag gärna vill se.


/T

Ovido - Quiz & Flashcards