Alla inlägg den 12 december 2010

Av T - 12 december 2010 23:45

Jag slank in på detta ämnet i ett annat inlägg jag gjorde (Det förflutna kommer alltid att följa dig) men eftersom det inte var det själva inlägget handlade om så sa jag att jag skulle återkomma till just detta.


Finns det några regler om hur vi bör leva? Ja det måste det ju faktiskt göra eftersom det finns lagar att följa och dom bör vi ju följa eller har jag fel?


Om man bortser från lagarna då? Hur bör vi leva? Ja en som kanske är kristen skulle nog säga läs biblen och följ dess regler så lever du som du bör.


Vi bortser öven från den biten, biblen, koranen osv osv hur bör man leva då?

Jag har upptäckt att många är rädda för att vara annorlunda och tyvärr så tror jag att det hämmar dessa människor att leva som dom verkligen vill. Många dömmer saker som kanske för dom inte är normala.


* Swinging (deltagande i sexuella aktiviteter där fler än en partner är inblandade) är ett exempel som kanske döms ut av många.

* Förhållanden där kvinnan jobbar och inte mannen, ytterligare ett exempel som människor kan höja på ögonbrynen för.

* Att ha sina barn hemma längre istället för på dagis så tidigt som möjligt.

* Om man gör bort sig lite för mkt ute på krogen så ska man skämmas minst ett år.


Det finns säkert hur många mer exempel som helst man kan ta upp.

Så hur bör vi leva? Ska alla lämna på dagis så tidigt som möjligt? Ska mannen jobba och inte kvinnan? Ska man inte kunna få göra bort sig någon gång då och då?


Är det Sverige som är såhär eller är det lika i andra länder?

Har ni någon fundering över hur man bör leva?


/T

Av T - 12 december 2010 22:47

Tittade runt lite på nätet och "stötte" på en rosa julgran. Den var rätt läcker men ändå inte, den hade säkert varit finare opyntad (som jag sett i affären).


Nu kommer det så mycket nya grejer som granar i alla olika färger. det är säkert jätte häftigt men blir det samma känsla när man sitter där på julafton med en blå gran?


Det ultimata är ju en riktig gran som doftar gott men heller inte barrar, men det blir en oäkta gran i vårt hem den här julen men jag tänker hålla mig till den traditonella gröna färgen. Det kanske är tråkigt?


/T

Ovido - Quiz & Flashcards