Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Hur bör man leva?

Av T - 12 december 2010 23:45

Jag slank in på detta ämnet i ett annat inlägg jag gjorde (Det förflutna kommer alltid att följa dig) men eftersom det inte var det själva inlägget handlade om så sa jag att jag skulle återkomma till just detta.


Finns det några regler om hur vi bör leva? Ja det måste det ju faktiskt göra eftersom det finns lagar att följa och dom bör vi ju följa eller har jag fel?


Om man bortser från lagarna då? Hur bör vi leva? Ja en som kanske är kristen skulle nog säga läs biblen och följ dess regler så lever du som du bör.


Vi bortser öven från den biten, biblen, koranen osv osv hur bör man leva då?

Jag har upptäckt att många är rädda för att vara annorlunda och tyvärr så tror jag att det hämmar dessa människor att leva som dom verkligen vill. Många dömmer saker som kanske för dom inte är normala.


* Swinging (deltagande i sexuella aktiviteter där fler än en partner är inblandade) är ett exempel som kanske döms ut av många.

* Förhållanden där kvinnan jobbar och inte mannen, ytterligare ett exempel som människor kan höja på ögonbrynen för.

* Att ha sina barn hemma längre istället för på dagis så tidigt som möjligt.

* Om man gör bort sig lite för mkt ute på krogen så ska man skämmas minst ett år.


Det finns säkert hur många mer exempel som helst man kan ta upp.

Så hur bör vi leva? Ska alla lämna på dagis så tidigt som möjligt? Ska mannen jobba och inte kvinnan? Ska man inte kunna få göra bort sig någon gång då och då?


Är det Sverige som är såhär eller är det lika i andra länder?

Har ni någon fundering över hur man bör leva?


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Ovido - Quiz & Flashcards