Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

När man själv blir mamma kommer så mycket tankar man tidigare ej tänkt.

Av T - 26 januari 2012 19:23

När man själv en dag får barn så kommer det funderingar om sin egen barndom som man aldrig tidigare reflekterat över - eller ja kanske lite men inget som man tänkt på som faktiskt gjort en ledsen. Nu är jag i min andra graviditet och jag har insett saker som har gjort mig så otroligt ledsen och skapat oros känslor som jag inte kan styra över.


Min mamma har under min uppväxt gjort allt för att jag ska ha det bra och hon har alltid älskat mig fullt ut men vart har min pappa varit? Min pappa har funnits där ca 4 gånger om året och nu på senare tid när jag blivit vuxen har jag ännu mindre kontakt med honom. Han är snäll och trevlig när vi ses och har vid vissa tillfällen ställt upp lite ekonomiskt men vad är dom där äkta pappakänslorna? 


Nu när jag ser mitt första barn växa upp med en närvarande pappa som verkligen älskar sitt barn inser jag mer och mer att jag egentligen inte har eller har haft en pappa. Biologiskt sett finns han ju där men jag har aldrig varit älskad av min pappa. Detta har jag väl egentligen hela tiden vetat men för någon vecka sen kom detta över mig som en oförberedd våg och tyvärr så gnager tanken där dagligen. Jag har precis insett att jag inte vet hur det är när en pappa älskar en. Dagligen så brottas jag med dessa känslor, paniken av att egentligen inte veta hur det känns. Jag har alltid accepterat att det ser ut såhär och det är inget jag kan göra för att förändra det men nu plötsligt vill det inte lämna min hjärna.


Som min "pappa" en gång uttryckte sig så var jag väl ett misstag.


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards