Alla inlägg den 29 januari 2012

Av T - 29 januari 2012 23:47

Det är helt underbart när ens barn vid läggadags klappar på en och säger: "Mamma jag tycker jätte mycket om dig, jag älkar dig"

Dom underbara orden kan man leva på länge!


Nu är det snart dags efter en helt okej dag att krypa ner i sängen för att orka med en dags jobb imorgon. Nu är det inte många skift kvar innan jag går hem för min mammaledighet och det känns som att dom lediga dagarna innan den lill* tittar ut är välbehövliga (om den inte bestämmer sig för att kika ut tidigare då blir det inte så många lediga dagar innan). 


Jag hoppas att jag får en okej nattsömn i natt trots bäckensmärta. Så då önskar jag er läsare en god natt så får vi se vad som står i bloggmenyn imorgon.


/T

Av T - 29 januari 2012 08:56

Ibland funderar jag över hur andra människor kan ta sig rätten att behandla andra hur som helst. Tänker man inte på att ens beteende kan såra andra? Vissa kan trampa över lik för att klättra på sin egna stege och framförllt klättra på dom som alltid funnits där och ställt upp.


För att göra lite klarhet i vad jag menar ska jag berätta om min specifika situation jag tänker på.

Jag har en "vän" som jag har umgåtts en hel del med men jag har också upptäckt att kommer det något "bättre" så väljer man det istället trots att man har bestämt saker. Jag tvingar aldrig folk att umgås med mig och jag accepterar att man behöver inte tycka om mig eller vad man ska säga men det gör mig ledsen när man säger att man tycker om mig, tillochmed när man säger att man aldrig haft en sådan bra vän som mig. 


Vad är det som gör att en människa gör så? Är det mig det är fel på eller är det ett bekräftelse behov hos denna person som gör att det blir såhär? Jag har så svårt att förstå varför man gör så då jag själv inte tycker att jag någonsin gjort så. 


Nu när jag sitter och verkligen tänker på det så inser jag att jag har ju inte bara en vän som gör såhär utan fler, fast där är det mer att man kan aldrig bestämma något för det kan ju dyka upp något annnat och det är uppenbart för det har nästan uttryckts sig på det viset. Är jag ett lätt "offer" för att vara en andra hands person eller vad man ska kalla det?


Känslan av att inte duga känns inte bra och det gör mig faktiskt ganska ledsen.


/T

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards