Alla inlägg under september 2009

Av T - 7 september 2009 09:04

Då var det måndag igen och ny vecka.

Solen skiner och vågen stod på -1,1kg den här veckan. Det resultatet känner jag mig nöjd med. Det roliga är att det känns inte som att man har bantat utan jag har bara ätit gott, speciellt i helgen.

Fredagskväll blev det italiensk fisk i ugn och det var riktigt gott även om jag inte tycker att torsk är någon jätte höjdare.

Lördagskväll blev det hemmagjord kebabpizza med vitlökssås och den var super mumsig.

Igår kväll tillagade jag Lax i apelsin- och rosmarinsås med potatis skivor och lökklyftor i ugnen, det var så fruktansvärt gott och det blir det även till lunch idag. Middagen bilr grekiska biffar i pitabröd med yoghurtsås, ska bli spännande och se hur det smakar.


Annars så njuter jag av vädret och min underbara familj.

Idag har jag inga direkta planer mer än en promenad står iaf på schemat. Jag börjar känna mig lite krasslig i halsen så vi får hoppas på att det inte blir värre.


I veckan tänkte jag försöka ta mig lite tid att putsa fönster och byta lite gardiner. Det är ju skit tråkigt att putsa fönster men dom är så skitiga nu så det är verkligen dags och det är lite mysigt när man fått upp nya gardiner.


Nej nu har jag annat att göra (tvätta lite t ex). 

Ha en bra start på veckan!


/T 

Av T - 3 september 2009 20:53

Har ingen blogglust för tillfället.

 Jag återkommer om inte annat på måndag när det är vägning igen!



/T

Av T - 1 september 2009 21:38

Den här dagen har bara rullat på och försvunnit i ett naffs.

Det har varit underbart väder idag så vi bestämde oss för att åka och hälsa på S. Så efter lunch packade vi in oss i bilen.

Vi tillbringade hela eftermiddagen där och vi hade sån tur att vi blev bjudna på middag. En mycket god italiensk gratäng med en fetaost sallad till.


När vi kom hem var det 80 minuters promenad som gällde och efter det har det varit en massa pyssel här hemma.


Eftersom vi inte åt middag hemma så förbereder jag inför lunchen imorgon.

Just nu står det fetaost biffar i ugnen som väntar på att bli klara och till det ska jag göra en potatissallad med citron och stora vitaböner samt servera tzsatziki till, men jag har bara gjort irodning biffarna och skalat potatisen för resten gör jag imorgon innan lunch.


Nej nu ska jag titta lite på tv innan det blir dags att ta upp biffarna för att sedan krypa ner i sängen!


God natt!!

/T

Ovido - Quiz & Flashcards