Alla inlägg den 25 april 2012

Av T - 25 april 2012 15:21

I många situationer när jag pratar med människor så känner jag att jag egentligen inte är särskilt intresserad av vad många människor säger. Folk pratar ofta om så fruktansvärt ointressanta saker (i mina öron) eller är det så att jag i självaverket har blivit tråkig?


Vad vill jag då höra av andra människor? Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte, men hur ska jag då bemöta detta? Det är ju så jobbigt att le och låtsas att saker och ting är intressant och roligt men jag vill heller inte såra genom att säga att jag är uttråkad.


Ska jag vara ärlig så tror jag inte heller att dom jag pratar med är så intresserade av vad jag säger heller, eller är det kanske så att vi helt enkelt inte har något gemensamt eller förstår oss på varandra? Den tanken slog mig först nu när jag sitter här och skriver om det. Det är kanske så att vi inte "klickar" (om man kan kalla det så).


Det kommer säkert fortsätta att så att jag ler och låtsas att det är intressant samtidigt som motparten gör likadant istället för att vi slutar att prata om våra ikke gemensamma grejer.


/T

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards