Alla inlägg under augusti 2009

Av T - 26 augusti 2009 09:49

Idag känner jag mig otroligt trött och seg. Kan det vara för att det regnar?

Det regnar sånt där smått som man verkligen blir blöt av så det känns inte ens som att man ska försöka gå ut om det fortsätter såhär.

Istället blir det väl kanske en tur med bilen. Vi får se vad som händer.


Ja min bantning då? Hur ser det ut idag? Jag känner mig fortfarande motiverad och jag har inte heller varit sugen på något särskilt som jag brukar vara. Jag vet inte om jag sa det igår i mitt inlägg men jag var ju hos en vännina och fikade igår. Jag fikade då en slät kopp kaffe fast det fanns kakor så lät jag bli dom. Det känner jag mig glad över!

Dagens frukost blev äggfrukost som igår.

Lunchen kommer att bli rester, Frittata.

Middagen kommer ikväll att bli smakrik kalops.


Nej nu har jag inte riktigt tid att sitta här längre!


/T

Av T - 25 augusti 2009 17:36

Idag har det varit super härlig väder så det har blivit en riktigt långpromenad idag. Efter det blev det ett besök hos en väninna och vi satt i trädgården och drack kaffe. Har säkert tillbringat 4 timmar utomhus idag. Underbart!


När det gäller maten så har jag ätit precis det jag ska och inget utöver det.

Frukost: Äggfrukost

Lunch: Paj med Chicken a la King

Middag: Frittata med grönsaker och fetaost.

Jag känner mig fortfarande motiverad till min bantning och det går bra när man ser till att laga så det finns lunch över till morgondagen för då behöver man inte stå och laga mat hela dagarna.


/T

Av T - 25 augusti 2009 07:38

God morgon!

Solen skiner och jag känner mig super positiv idag.


Gårdagen gick inte riktigt som jag tänkt mig och jag lyckades få i mig för lite kalorier. Jag åt alltså inte det jag skulle. Tänker inte gå in mer på varför men det blev så.


Idag är det nya tag och jag måste äta det jag ska för att få i mig rätt antal kalorier. Just nu står ägget och puttrar på spisen så om en liten stund ska jag mumsa i mig en god frukost.


Till lunch har jag redan förberett en paj så det är bara att göra lite sallad och värma på maten. Väldigt smidigt.


Nej plikten kallar!

/T

Av T - 24 augusti 2009 20:50

Nu har jag beslutat att det jag kommer blogga om kommer bara vara om mig.

Visst Lilleman och min sambo är en del av mig men jag har nu bestämt att utesluta mina älsklingar från bloggen.

Även om jag inte bloggar så värst mycket om själva familjen så tycker jag att det lilla jag har bloggat om får räcka.

Jag kommer inte sluta att blogga men som sagt så kommer det att handla om andra saker än familjen!



/T

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards