Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av T - 26 augusti 2009 19:04

Det blev en biltur i regnet. Det behövdes inhandlas lite saker och lyckliga jag fick ett par nya skor.


Eftersom kalops tar lite lång tid att tillaga så valde jag att ändra lite i matschemat och gjorde istället Mexikansk köttfärs i pitabröd till middag.

Kalopsen ska jag börja laga redan imorgon förmiddag. Iaf koka upp köttet så det blir riktigt mört.


Det har varit riktigt tråkigt väder idag med ordentliga skurar. Det har inte varit uppehåll många minuter. Detta väder gör att man lätt blir sugen på något gott framför en film i soffan, men jag har hållit mig ifrån det och accepterat suget men också talat om för mig själv att idag är ingen bra dag att äta något sött.


Jag  tycker att början av bantningen har gott ganska bra hittils.

Jag känner mig fortfarande taggad och motiverad till att fortsätta med detta.


Ni kanske undrar om det verkligen är så allvarligt eller om det är fjollerier jag håller på med och jag kan tala om att mitt BMI ligger på den övre skala, alltså 30 + vilket betyder att jag lider av fettma. Jag måste alltså göra något åt det för min hälsas skull, men även för att jag ska orka vara den aktiva mamma jag vill vara.


Jag kommer att blogga om mina minus veckor, men även mina plus veckor, så på måndagar kommer ett litet vikt inlägg eftersom det är vägning måndagar. Längtar faktiskt just nu med lite spänning till måndag!



/T

Av T - 26 augusti 2009 09:49

Idag känner jag mig otroligt trött och seg. Kan det vara för att det regnar?

Det regnar sånt där smått som man verkligen blir blöt av så det känns inte ens som att man ska försöka gå ut om det fortsätter såhär.

Istället blir det väl kanske en tur med bilen. Vi får se vad som händer.


Ja min bantning då? Hur ser det ut idag? Jag känner mig fortfarande motiverad och jag har inte heller varit sugen på något särskilt som jag brukar vara. Jag vet inte om jag sa det igår i mitt inlägg men jag var ju hos en vännina och fikade igår. Jag fikade då en slät kopp kaffe fast det fanns kakor så lät jag bli dom. Det känner jag mig glad över!

Dagens frukost blev äggfrukost som igår.

Lunchen kommer att bli rester, Frittata.

Middagen kommer ikväll att bli smakrik kalops.


Nej nu har jag inte riktigt tid att sitta här längre!


/T

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards