Alla inlägg den 4 februari 2012

Av T - 4 februari 2012 22:46

... av olika sorters människor. Genom livet har man träffat många olika sorters människor och man har också många gånger lärt sig hur man ska bemöta eller hantera vissa situationer, men eftersom hela livet är en enda lång resa av en massa lärande så kommer man många gånger att hamna i situationer där man inte riktigt vet hur man ska hantera den.


Jag har ett perfekt exempel på detta då jag än idag inte vet hur jag ska hantera eller bemöta en person i min närhet. Denna människa ligger mig varmt om hjärtat och finns där för mig men ibland kan jag bara inte låta bli att bli irriterad. Det är en person som alltid ska ha rätt i saker och har väldigt svårt att tänka sig in i andras situation och många gånger i diskussioner kan denna person bli otroligt nedvärderande i sina uttryck och nästan håna den hon pratar med. Hur ska man då kunna hantera eller bemöta detta? Det är dessutom en äldre person som säkert alltid varit på detta sätt. Jag har många gånger försökt att undvika speciella diskussioner för att jag tycker att det blir svårt att hantera till slut men alla gånger kan man inte undvika att det händer. Hur gör man då?


Jag tror helt enkelt att jag får försöka att accepetra att detta inte går att ändra på sen samtidigt försöka att inte ta åt mig när den där nedvärderande, hånande tonen kommer. Om det är någon annan som har en idé kom gärna med tips.


/T


Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards