Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Hanteringen eller kanske man ska säga bemötande..

Av T - 4 februari 2012 22:46

... av olika sorters människor. Genom livet har man träffat många olika sorters människor och man har också många gånger lärt sig hur man ska bemöta eller hantera vissa situationer, men eftersom hela livet är en enda lång resa av en massa lärande så kommer man många gånger att hamna i situationer där man inte riktigt vet hur man ska hantera den.


Jag har ett perfekt exempel på detta då jag än idag inte vet hur jag ska hantera eller bemöta en person i min närhet. Denna människa ligger mig varmt om hjärtat och finns där för mig men ibland kan jag bara inte låta bli att bli irriterad. Det är en person som alltid ska ha rätt i saker och har väldigt svårt att tänka sig in i andras situation och många gånger i diskussioner kan denna person bli otroligt nedvärderande i sina uttryck och nästan håna den hon pratar med. Hur ska man då kunna hantera eller bemöta detta? Det är dessutom en äldre person som säkert alltid varit på detta sätt. Jag har många gånger försökt att undvika speciella diskussioner för att jag tycker att det blir svårt att hantera till slut men alla gånger kan man inte undvika att det händer. Hur gör man då?


Jag tror helt enkelt att jag får försöka att accepetra att detta inte går att ändra på sen samtidigt försöka att inte ta åt mig när den där nedvärderande, hånande tonen kommer. Om det är någon annan som har en idé kom gärna med tips.


/T


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards