Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Depression..

Av T - 4 maj 2011 11:21

"Depression är en psykisk sjukdom......

Vid en depression lider den drabbade av en sänkning av det allmänna stämmningsläget. Ofta känns livet meningslöst och man ser ingen väg ut ur mörkret"


Wikipedia


Jag tog mig i kragen och kontaktade min vårdcentral där jag fick träffa en underbar läkare. Proverna var bra men han konstaterade att jag är deprimerad.

Wikipedias beskrivning stämmer ganska bra in på mig men jag känner inte detta konstant men alldeles för ofta för att egentligen kunna leva såhär.


Läkaren frågade hur jag ställde mig in för medicinering och eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av det så hade jag egentligen ingen åsikt om det heller, han tyckte däremot att vi skulle vänta med det och börja med samtal och se vart det leder.


Nu är det såhär att jag har väldigt svårt i perioder att ta tag i saker och att ringa samtal kan kännas jobbigt så jag har inte tagit mig för att ringa denna psykolog ännu vilket jag egentligen skulle gjort för längesen. Jag kanske är rädd egentligen - rädd för att det ska bli så fel som det blev dom gångerna när jag var ung och kontaktade en psykolog.


Jag får försöka ta tag i det så fort som möjligt så att jag kan få den hjälp jag behöver, men sålänge så klistrar jag på ett leende för att klara vardagen.


/T

 
 
Sis

Sis

5 maj 2011 00:43

Jag förstår dina tankar och oro. När jag fick min första dotter fick jag en djup depression och jag kände som dej att jag var tvekande till medicin och att gå och prata med någon. Kan bara säja att i efterhand är jag glad att jag tog chansen med dem båda två - för jag började må bättre och fick mer energi och livsgnista. Det gick inte fort men det kändes bra för varje millimeter som jag tog!
Tänker på dej och skickar mängder av styrkekramizar till dej! Om du känner för att skriva av dej så kan du få min mailadress om du känner att det skulle kunna göra det lättare för dej! Kramizar igen

http://ensammalejonmamman.bloggplatsen.se

T

6 maj 2011 14:34

Vad skönt att någon förstår mig för ibland känner man sig så otroligt ensam i sina tankar då ingen runtomkring förtår hur jag känner.
Du verkar vara en underbar människa som erbjuder dig att "lyssna" på mig när du har så mycket själv att tänka på.
Jag hoppas att erbjudandet står kvar ett tag till så kan jag fundera på det?
Kram på dig!

 
T

T

6 maj 2011 23:06

Erbjudandet står HELT KLART kvar! Har inget utgånsdatum!
Styrkekramiz <3

http://ensammalejonmamman.bloggplatsen.se

T

6 maj 2011 23:37

TACK! Det värmer.
Stykekramar tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 22 januari 2013 22:44

Jag blir alldeles förvånad över hur vissa människor beter sig kring sina djur. Det skrivs på Facebook att man har fredagsmys med hunden, "chips och läsk till mig och godisben till," ja vad nu djuret heter eller "frukost med katten, kaffe till mig och...

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentlige...

Av T - 17 januari 2013 21:42

Jag vet inte vad som håller på att hända med mig men jag vet att det inte är bra iallafall. Klumpen i magen är där igen  och tankarna bara mal och mal och mal i huvudet på mig. Jag kan inte stänga av, det går bara inte! Det är lättare mitt på dagen...

Av T - 17 januari 2013 11:00

Jag har i flera år kämpat med att gå ner i vikt och ibland har jag halvlyckats men jag har aldrig gått ner mer än 10 kg och när jag väl gått ner så händer något och jag går upp allt och lite till igen. Det är en evig kamp med mitt inre och jag skul...

Av T - 16 januari 2013 21:41

Det känns som att något äter upp mig innefrån. Jag har en klump i magen och ett tryck över bröstet samtidigt så mal det förflutna i huvudet på mig om och om igen. Jag blir jagad och kan inte stanna då fångas jag, klumpen i magen bara växer! Varför kä...

Presentation


Har mest skaffat denna blogg för att ventilera mina tankar och funderingar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards