Alla inlägg den 20 januari 2013

Av T - 20 januari 2013 09:39

Idag är det redan söndagen den 20de januari! Tiden den bara rinner iväg. Dagarna rullar på från morgon till kväll men vad gör jag egentligen? Om jag sätter mig ner och reflekterar över dessa dagar som gått sedan jag bloggade sist så har jag egentligen inte gjort så mycket mer än just det vardagliga ändå har det bara försvunnit dessa dagar.


När man sätter sig ner och ser på det såhär så kommer ångesten krypandes. Tiden går alldeles för fort och jag har ju hört många av de äldre säga att ju äldre man blir ju fortare går det och jag kan inget annat än att hålla med! Det känns som att jag inte riktigt fattat att julen faktiskt har varit.


Jag önskar att jag kunde säga till alla yngre förmågor därute att verkligen njuta av tiden de lever i nu och inte längta för mycket till äldre åldrar, men jag vet ju själv hur det var. Oavsett vad äldre runtomkring sa så gick man och längtade efter att få bli 18 år och myndig, man ville flytta hemmifrån och det skulle bli så mycket bättre när man slutat skolan utan läxor osv osv men det som hände när man uppnått allt det där är att tiden springer ifrån en och den räcker inte till för det man vill.


Nu låter det kanske som att jag sitter är och är last gammal och så är inte fallet då jag blir 28 i år men sanningen är den att det är såhär det känns. Tiden springer ifrån mig och jag känner att jag inte hinner med och TYVÄRR så finns det ingen stopp knapp. Detta är livet!


/T

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards