Alla inlägg den 14 januari 2013

Av T - 14 januari 2013 09:34

Just nu sitter jag med datorn i knät och smuttar på mitt varma efterlängtade morgonkaffe. Barnen dom roar sig själva för en stund och leker. Det är mysigt med sånna stunder då man bara njuter av tillvaron och verkligen inser hur lyckligt lottad man är med dessa underbara varelser.

Nu låter allt rosenrött och helt underbart men faktum är att man måste fånga dessa tillfällen när man väl kan då det inte alltid är lätt att vara småbarnsförälder (4år och snart 1år). Just nu har vi en period där den minsta sover ganska dåligt så det jag verkligen, och då menar jag verkligen längtar efter, att få en hel natts sömn!


Allting påverkars så otroligt mycket när man inte får sova en hel natt. Vissa dagar känns det som att man går runt i en bubbla och huvudet hänger inte alls med på mer saker än det viktigaste. Det hör till och jag är mammaledig så om jag har tur kan jag vila en liten stund mitt på dagen men ändå det blir inte samma sak som att verkligen få sova en hel natt. Så visst längtar man tills det blir ordning på sömnen igen men samtdigti så vill man stanna i tiden och försöka njuta varje sekund för den kommer inte tillbaka.


/T   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards